fredag 26 augusti 2011

Hur natten gick

Jag VET att det finns en lustig mening i föregående inlägg. Det GÅR inte att gå in och redigera om. Det retar mig. Sorry.

Angående natten så vet jag att eltons blöja brukar va blöt när han vaknar, och nu när han är så lycklig vill jag inte att han vaknar till ett misslyckande. Jag smög in igår kväll efter han somnat och lirkade på en blöja. Sen började jag jobba i ottan imorse och gick för en gångs skull upp före elton. Så jag började med att lirka av blöjan när han sov, sen när han vaknade till ljög jag och sa att vi behövde kissa på pottan eftersom han varit så duktig och sovit utan blöja hela natten.

Snälla, säg att det är snällt att lura barn..


- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

  1. Det kan det absolut vara!! Tänk vilken känsla han får i kroppen av att ha klarat av en blöjfri natt! Med eller utan lite hjälp!

    SvaraRadera
  2. Absolut ;0)) är ju det som peppar han att forts vara stor kille!!!

    SvaraRadera
  3. I såna lägen är det helt okej :o)

    SvaraRadera
  4. Jag som är språkpolis hittar inte din konstiga mening. Men jag tror visst att det går att redigera inlägg. Om man tar "nytt inlägg" sen "återgå till inläggslista" och sen finns ju alla inlägg där och då kan man redigera och publicera igen.

    Och självklart får man lura barn i snällt syfte. Men det verkar jobbigt att försöka vakna före honom om han fortsätter vilja sova utan blöja...

    SvaraRadera
  5. I ett gott syfte måste det väl vara OK att ljuga ibland, och i andra syften också om det gör så att livet blir lite enklare för en stackars utschasad (hur stavar man nu får jag nog språkpolisen på mig)förälder en stund. Kan vi inte bara bestämma det... Eller?

    SvaraRadera