fredag 11 september 2009

Cirkus och prickiga hattar

Natten som gått.......har varit ett tuff sådan.

Sigge var snorig igår kväll och har sovit lite oroligt, drömt mardrömmar, kissat igenom blöjan och i sängen, velat ligga hos oss..

och Elton,, han har vaknat sådär ett tiotal ggr av olika anledningar. Ibland har han haft ont i magen, ibland jättearg, ibland leksugen och ibland nappletande.....

Ett par tillfällen kom den där knäck-känslan över en, men sen tar man sig samman och ser hur lyckligt lottad man egentligen är, och då vänder det.

Som när Sigge hade drömt något och helt förstörd skriker mitt i natten:

"jag vill ha den där Pingu-cirkusen nu"

flera gånger ropade han det.. och jag tänkte: "Pingu kan du glömma nu, mitt i natten, men Cirkus har vi väl tillräckligt i det här huset på nätterna eller vad tycker du det är som fattas, min son? lindansare? trapetsakrobater? vi kan säkert fixa det också"

Till slut somnade han om utan Pingu, för att vakna ett par timmar senare, komma ner och lägga sig hos oss och säga

"jag har drömt lite, om en drake. en grön drake. en grön drake som inte hade en prickig hatt mamma"

Vilken konsig dröm, jag menar: en drake UTAN prickig hatt!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar