måndag 21 september 2009

ett HÅN

JAG mailar dansinstitutet i Kalmar idag, om att jag vill avboka platsen till Sigge, eftersom det tydligen är så att mamma/pappa måste kunna deltaga i dansen, och jag känner inte att jag vill göra mig till åtlöje genom att dansa med en kräkande bebis på armen på onsdageftermiddagar....... det blir ju dessutom halt på dansgolvet.

Jag hade anmält honom till dansen på söndagförmiddagar, men de hade automatiskt satt mig i onsdagseftermiddagsgruppen istället.

Så jag mailar:

Hej
jag måste avanmäla min son Sigge Olin från dansen på onsdag eftermiddag
(15.30?).
Han var anmäld till barndans för 3åringar
men det löser sig inte med barnvakt för lillebror och jag måste kunna vara
med och dansa själv också va?
Eva Olin

och får svaret tillbaka:

Hej Eva!
Hur gammal är lille bror, går han ? om inte brukar dom sitta i bilbarnstolen
inne i salen utan problem
Vi hörs!
Mvh
Catharina

Kan man skriva så här tillbaka:

Hej Catharina

Frågan är inte OM lillebror går, utan VAD han går på..

Frågar du honom själv har han kunnat gå länge, att sen golvet anfaller honom hela tiden gör att han får täta raseriutbrott....

Bilbarnstolen är tillbakalämnad på OJTOY där vi hyrde den. Det gick inte att ha honom i den, då han hellre ville stå upp och åka bil. Det är i så fall om jag frågar på OJTOY om det är OK att jag lämnar honom där på onsdagseftermiddagarna och de kan spänna fast honom i stolen där.

Kan ju kolla upp det och återkomma......

Grejen är den också att om lillebror ser andra barn och vuxna dansa, och samtidigt hör musik, då vill han gärna både dansa och sjunga med, högljutt och entusiastikt. är det ok?

Har ni drulleförsäkring för barnen som täcker halk-i-kräk-fläcks-olyckor?, det är relevant att veta i sammanhanget!!

Eva Olin

Nu var det i själva verket så, att jag anser att Sigge redan börjat på gymnastiken och musikleken, och att det verkligen räcker. och det kändes lite som att kasta pengarn i sjön att gå dit och inte kunna koncentrera sig på annat än Elton, när det är Sigges dans..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar