tisdag 22 september 2009

inte precis det man vill höra........

Jag hämtade Sigge med cykelkärran idag. Lenny hade kört honom till förskolan, och jag skulle hämta. Visserligen visste jag ju att Lenny sagt att det var MOTVIND hem, men jag tänkte:

"jaja, det blir ett litet träningspass"

Elton skötte sig utmärkt på vägen dit. Bara sista biten (givetvis inne i samhället) som han grät, men jag stannade, puttade i nappen och sen cyklade jag fort som attan till förskolan.

In och hämtade Sigge och han blev glad att jag hade cykelvagnen med mig.

UT, spände fast båda barnen och cyklade hemåt... i MOTVINDEN över de öppna fälten, mjölksyran i låren kommer när man drar 21 kg barn i cykelvagnen dessutom.... och Sigge har mage att skrika:

"kan du gasa lite, mamma"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar