söndag 20 september 2009

Sigge, mitt allt.....

......underbara, goa unge!

Idag åkte vi en runda till skogen. Jag tänkte kolla om svamp, frågade om Sigge ville följa med. Så Lenny kunde plugga lite medan Elton sov....

Sigge säger "kan vi leta efter pinnar som ser ut som cyklar då, mamma?"

"javisst", svarar jag. och tänker: att nu gäller det att ta fram fantasin.

Väl framme i skogen hittar vi ingen svamp, och Sigge börjar gråta helt plötsligt och vill åka hem, för att:

"jag är rädd det kan komma en zebra, mamma".

Han hittade en cykelpinne i alla fall. Men i bilen ångrade han sig och ville slänga den, för:

"jag gillar inte pinnskalet på pinnen mamma, och du, det kanske finns lejonmat i pinnen, bäst vi slänger den, mamma"

Nu klarade vi oss utan både zebror och svamp.

Lenny fick inte en lugn stund, tyvärr, Elton sover inte en minut mer än nödvändigt, han inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar