måndag 21 september 2009

Kyrkoval idag

Det var kyrkoval idag.

12% av de röstberättigade röstade. Jag var en av de 88% som inte gjorde det.

Det grämer mig lite. Jag hade en pretentiös tanke att jag skulle gjort det. Att man borde. Eftersom man inte kan klaga på nånting, om man inte röstar och påverkar när man har möjligheten. Men jag visste knappt vad valet handlade om, så jag hade tänkt jag skulle gått in på den där sajten och läst på.

Men det gjorde jag aldrig. Jag hann inte.

Men nu i efterhand så tänker jag:

Jag borde gjort det: för att jag vill inte att Sverigedemokraterna ska få nåt försprång för att jag inte gör det, jag vill visa att jag tycker att flator och bögar ska få gifta sig i kyrkan, jag tycker att kyrkan ska vara politikt obunden och jag vill att den ska moderniseras och  jag vill engagera mig i en verksamhet som jag faktisk utnyttjar. Jag tar ju del av den eftersom jag både gift mig i kyrkan, döpt mina barn där och använder mig av deras barnverksamhet.

Det var dumt att jag inte gjorde det.

Hur gjorde ni? röstade ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar