fredag 18 september 2009

SYTT

Med båda barnen hemma, och mannen iväg startade jag ju projekt SY.

Vad jag sytt kommer jag lägga upp lite senare, det får bli en hemlis tills det är klart.....

Först ville ju gärna Elton sitta i knäet och dra i tyget, och kräkas på tyget.

Sen gav jag upp och tog ett break i syendet.

Men ikväll fortsatte jag. med Sigges assistans. Han trampade på gaspedalen ( eller vad heter den där man trampar på? pressarfot? nä det är väl den där nålen sitter??, jag kan verkligen INGET om symaskiner)  och jag sydde....

En gång blev jag arg för då trampade han när han inte skulle och körde fast hela tyget i maskinen, samtidigt som han sa

" jag trampar lite här nu, du"

Sen fortsatte jag lite själv att sy, och Sigge satt och plockade i sytillbehören.. ända tills jag hör honom säga;

" jag klippte lite här bara, hör du det, mamma?"

då hade han klippt av sytråden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar