lördag 2 januari 2010

2009 listan

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

blev tvåbarnsmor


Höll du några av dina nyårslöften?

jag gav aldrig några, så jag hade inga att hålla eller bryta.


Vilka länder besökte du?

Grekland, förutom Sverige då!


Vilket datum från år 2009 kommer du alltid minnas, och varför? 23 Januari, Eltons födelse såklart!


Största missödet?

missöde? jag vet inte, är det ett missöde att bli så jädra sjuk innan Elton föddes, så att starten blev så onödigt tuff, kanske?


Har du varit sjuk eller skadat dig?

ja, började året med sjukor, avslutade med sjukor, Däremot var vi väl rätt friska däremellan.


Bästa köpet?

vet inte, möjligen båtaffärerna, eller att vi blev av med det dyra billånet kanske när vi bytte bil?

Vad spenderade du mest pengar på?

räkningar, och resan till Grekland som vi unnade oss trots att vi inte skulle.....


Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2009?

vet inte? den otroligt hemska sången La Voix, kanske, jag ryser när jag hör den för jag gillar den inte.....

Blev du kär?

ja i första ögonkastet med vår nya familjemedlem, de övriga var jag ju redan kär i sedan innan.


Bästa boken du läste?

koka makaroner & 9,5 månad....

Största musikaliska upptäckten?

Melissa Horn, som går från klarhet till klarhet...

Något du önskade dig och fick?
ett friskt underbart litet barn........

Årets bästa film?

Milennium-trilogin, gilllade jag ju.


Vad gjorde du på din födelsedag? Hur många år fyllde du?

fyllde 33, var hemma och firade med mexikansk soppa och tårta.....


Hur skulle du beskriva din stil år 2009?

nerkräkta kläder...... håret snabbt uppsatt i tofs..mörka ringar under ögonen av sömnbrist. allmänt förvirrad uppsyn!


Vad fick dig att må bra?

att njuta av en frisk och glad familj

Vilken politisk debatt engagerade dig mest?

engagerade mig inte så mycket i nån politiskt debatt...

Vem saknade du?

min Samba,, som vi fick ta bort 1 februari,,, och min låtsasmormor som dog 13 december.


De bästa nya människorna du träffade?

definitivt Elton!

En värdefull läxa du lärt dig i år?

att inte klaga över småsaker, det finns alltid dem som har det värre....

Årets stad?

det borde väl vara Kalmar??


Årets fest?

när Elton föddes, det kändes som fest!


Årets näst bästa fest?

paret Jörholts bröllop, för det var otroligt lyxigt att få åka iväg i två dygn på tu man hand

Antalet resor...

lagom många, vi har njutit mycket av att vara hemma också i år....


Årets nyårslöften?

kanske att inte klaga i onödan, att vara tacksam för det jag har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar