onsdag 20 januari 2010

Fortsatt ang idrottsgalan

När jag sådär i halvt i dvala låt och tittade på idrottsgalan, så ser jag att polischefen Karin Götblad skulle dela ut pris till idrottare med funktionshinder.

Hon hade ju "egen erfarenhet" (det var väl när hon ramlade hemma och SÄPO inte behagade komma och hjälpa henne? och gjorde illa knäet. Det är ju inte alla som ringer SÄPO när man ramlar, men visst, olika jobb har ju olika privilegier)

I alla fall så säger Lenny när han hör att hon har "erfarenhet" och vet "lite hur det känns att leva med funktionshinder" :

"räknas överbett som funktionshinder???"

haha bäst idag!

Det förgyllde min sjukliga kväll!

Ibland är du så rolig, gubben min! Puss på dig!

Sen bland de nominerade, så fanns ju en döv simmare?

Det där förstår jag inte riktigt. Kan nån förklara varför man måste tävla i ett särskilt handikapp-VM i simning för att man är döv?

Missade personen startskottet tillräckligt många gånger för att kvala in i vanliga VM eller hur funkar det?

Det må va möjligt att jag är krass, men jag förstår inte?

om hon tävlat i nån annan sport, men just simning.. Det kan jag int förstå...

Förklara vänligen, någon som vet.

Jag vill veta.

Annars är jag i allmänhet väldigt imponerad av handikappsidrottare och tycker att man borde fokusera mer på deras framgångar också.... tro inget annat,,...

Men alla är väl mer eller mindre döva under ytan, liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar