torsdag 14 januari 2010

Jag som ska till öppna förskolan imorgon......

.....vet i 17 om jag vågar gå dit.

De börjar snart tro att jag är elak mot honom. Så som han ser ut. Han har spräckt tandkött och fläskläpp. Ja ni förstår väl att det är Elton jag pratar om.

Elton har även tejp igen. Han har spräckt ett ögobryn idag. Det var dagens smäll. Vi tejpade själva denna gången. Det blödde inte så farligt. Men en centimeterstor glipa blev det, den tryckte vi ihop och tejpade med kirurgtejp. När vi ändå smörjde det spräckta tandköttet. och kollade läget på den lösa tanden (snälla ge oss styrka nån!!!!)

Nu letar jag lösningar på problemet. Tvångströja eller handfängsel är tydligen inte barn-vänligt. Har jag hört. Jag tycker det verkar väldigt klokt och rationellt.

Var hittar jag då lösningen på problemet?

Madrasserad burka?
Madrasserat hem?

Ishockeyhjälm, bettskydd?

Snälla hjälp mig med förslag.....Allt mottages tacksamt.

Det är inte ett dugg roligt längre. Innan skojade jag om det, nu känns det som att Elton skojar med oss, fast det är rätt låg humor......

Det känns som att så fort vi släpper uppmärksamheten en millisekund på honom så hittar han på nåt farligt. Farlighet är det mest spännande han vet.......Adrenalinet ska flöda, annars är han inte nöjd. Det är inte lätt att vara förälder till en gangster, ska ni veta. En gangster utan begränsningar, utan hejd och utan rädsla för nåt. Som inte heller verkar känna smärta som andra barn. Som bara ruskar på sig när han spräcker läppen. Som är helt galen.

Sigge har peppar peppar inte slagit sig så mycket på över 3,5 år som Elton gör på en vecka.

Så vi kan ju inte göra helt fel.

Vi har ju lyckats med ett barn.

Och det andra barnet han lyckas med oss - att övermästra oss - i tid och otid. Mest i otid.

Nån som vet om man kan köpa kirurgtajp på 30-meters-rulle?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar