tisdag 26 januari 2010

Sanningen kommer fram när Sigge ska måla.....

Sigge sitter och målar. Jag ser att han målar av sin hand. Jättekoncentrerat och duktigt.

"vad fint du målade av din hand, Sigge.! vill du måla av min hand?" säger jag.

jo -det vill han.

Jag lägger min hand på pappret och Sigge målar av. Jättefint.

Sen säger Sigge

"kan du måla av mig nu! med huvud, öga, näsa och mun?"

"ja, sitt stilla då så ska jag måla av dig då" säger jag.

Och så föröker jag måla av honom.

Visar bilden. Och Sigge skrattar.....

"nej, det är ju inte jag!" säger han. "får jag måla av dig nu, mamma?" frågar han sen...

"ja det kan du få" säger jag och ger honom pennan.

"sitt stilla då mamma," säger Sigge.... "då målar jag dig som ett spöke, då ju"

Vänta nu! spöke??? Vad fick du det ifrån? Ser jag så risig ut??????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar