tisdag 19 januari 2010

Tur att jag inte är elitidrottare....

Det är nåt med mig och idrottsgalan.

Det är inte första gången jag ligger däckad under en filt i soffan och slötittar på den.

Jag verkar alltid vara sjuk när det är idrottsgala. Förra året låg jag ju också däckad, höggravid och ynklig.

Och fler tillfällen innan också som jag minns..

Visst, jag tycker det är lite uppsjåsat med såna galor, lite överdrivet och fint i kanten....Men jag har då aldrig hört om nån som är allergisk mot idrottsgalan.

Men visst, jag kan nog mycket möjligt vara det första kända fallet. Det skulle inte förvåna mig nämnvärt.

Men man ska alltid se det positiva i allt... Det är ju tur att jag inte är elitidrottare, så att jag riskerar att bli nominerad i nån kategori. För då hade jag fått gjort en Zlatan, jag hade fått be nån roligare hoppa in.

För rolig, det är jag inte, särskilt inte när jag är sjuk. Snarare ynklig och gnällig, och vem vill visa sig sån på en gala?

Möjligen skulle jag kunna kandidera i ÅRETS PRESTATION.

med motiveringen " fru Olin har under årets lyckats med något som de flesta andra bara drömmer om, mardrömmer alltså, hon lyckas både börja och sluta året i sjukdomarnas tecken, och dessutom en stor del däremellan med bla flertalet nätter på sjukhus, och verkar dessutom inte ge sig, hon kör en repris i år.. Det kallas MOD, kära vänner!"

Det är ju en prestation i sig. Frågan är om det är en "idrotts"-prestation. Fast jag har grym träningsvärk i både rygg och mage efter det häftiga vomerandet natten mellan söndag-måndag.

En ny idrottsgren kanske:

100 m magsjuka i pikstil.

(där m står för  = miljontals-bakteriers)

Kallas det inte pikstil när man viker sig sådär i 90grader över toaletten?

Jag har i allafall en snygg pikstil. Den är det inte många som klår ;)

Den kan jag möjligen få pris för.

Och jag skulle nog var svårslagen efter all träning under två graviditeter där jag spytt i alla möjliga miljöer konstant i nästan 9 månader (kompisens bil, i kaffekoppar på födelsedagskalas mm) och i synnerhet efter den där natten nu mellan söndag-måndag då jag fick kombinera pikstilen med ett trappspringande eftersom vi flyttat upp sovrummet till övervåningen precis nyligen....

Det är nästan som skidskytte det där.. först springa så man får upp flåset och sen pricka rätt liksom ;)

och skidskytte verkar ju vara den nya sporten just nu. kanske har jag en talang där med. Fast jag har då aldrig settt skidskyttarna posera i pikstil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar