fredag 29 januari 2010

Elton "jackass" Olins nya trick

Ni vet en stokke tripp trapp-stol. Den är ju som en trappa. En portabel trappa.

Eftersom mina föräldrar har satt möbeltassar under storebrors stol så glider den hyfsat lätt mot parkettgolvet. Det är bra för mig. Jag kan flytta en trappa vart jag vill i vardagsrummet.

Om jag skjuter stolen mot det höga ekskåpet och klättrar så kommer jag nästan upp på det HÖGA Linneskåpet. Det ni, kära vänner, det är inte illa för en nybliven ettåring.

Skjut stolen mot ekskåpet, klättra upp på fotbrädan, vidare upp på sitsen och grabba sen tag i ekskåpets överkant. Drar du dig då upp, kan du ställa dig överst på ryggstödet på den centimetertjocka ryggen av stolen och balansera...

Tyvärr kommer mamma lätt springande i detta läge och plockar ner dig, så du har välidgt sällan möjligheter att avancera vidare upp på själva skåpet.

Men en vacker dag kära vänner, när mamma är upptagen med annat, då sitter jag där uppe på 1,20 höjd som en herre på täppan och kikar ut över Hossmo dikes vardagsrum. /Elton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar