tisdag 18 september 2007

Bilning och benflisor. ur min gamla dagbok... i väntan på min riktiga blogg

Juni 2007

Sigge kör med sin VALMET i trädgården, men han vågar inte sitta på den. Utan går

och puttar på den istället.

Poolbadspremiär för lille Sigge också. Hunden blir avundssjuk och vill också bada i poolen. En grön gunga har jag köpt till Sigge med, den hänger jag upp och det är helt omöjligt att få den att hänga rakt, men Sigge gungar snett och är glad ändå,

han har inga stora krav!

Tro nu inte att visdomstanden skulle ge med sig så lätt. Hur kunde jag vara så naiv för en månad sen? En diffus ömhet i munnen stegrades till dess att jag inte kunde låta bli att peta lite där bak där visdomstanden en gång satt. VASST! Ska det vara det när man dragit ut en tand? Nej det tror jag inte. Jag ringer tandläkaren igen och får komma. En benflisa från tandbenet har fastnat i såret efter tanden och sticker ut genom tandköttet och gnager mot kinden där inne. Det blev till att skära bort flisan……och vänta på att nästa visdomstand ska dyka ner och ersätta den jag nyss blivit av med. Åh varför ska just jag ha anlag att få 5 visdomständer? Visserligen fick min far också en för mycket, men varför ärva just det knasiga? Kunde jag inte ärvt hans händighet och tålamod istället? Orättvist tycker jag. Endel får ju inte en enda bråkig visdomstand. Det borde finnas ett ekonomiskt bidrag till oss med för många tänder (som bekant är dyra i drift).

Den gamla träskrindan som jag åkte runt i som liten återupptas. En flitig passagerare är född. Sigge blir vansinnig om han inte får åka i skrindan när vi är

hos mina föräldrar. Där blir han bortskämd som attan….

Vi har en stor pool också och en dag tar Sigges morfar den lilla poolen och sätter i den stora poolen och sen sätter han Sigge i den lilla poolen. Sigge kiknar av skratt. Sen är inte den lilla poolen rolig längre på ett tag.

På midsommar anstränger jag mig lite extra och binder en fin krans till Sigge. Men inte vill han ha den! Han blir ursinnig så fort jag sätter den på honom. Men jag vill ju ha ett kort på min sommarkille så det är bara att ta ett på en skikande unge. Kanske kan man få honom att le i Photoshop?

Vi har länge svurit på att bara ha ett minimalt badrum i vårt hus. Vi beslutar att bygga ett till. Pratar med banken och får lov. Då ska vi bara bestämma vart vi ska bygga det. I källaren, befintliga sovrummet eller garaget? Vi skippar garaget och börjar bygga badrum där. Först tar vi upp ett hål i väggen i vardagsrummet där dörren kommer sitta. Sen är det svårt att ångra sig…

Vi får bila upp garagegolvet också för att lägga ner avlopp, innan vi kan börja regla. Fy fasen vilket skitjobb! Dammigt, högljutt och tråkigt…..

Ska till högskolan och ev bättra på mina kunskaper, har nämligen fått en reservplats på en sommarkurs på halvfart. KREATIVT SKRIVANDE 5p. Låter det som nåt för mig kanske, som har en förmåga att bara svamla iväg vid tangentbordet??

Anledningen är att jag vill kunna snåla lite med mina föräldradagar, och det kan finnas en möjlighet till det om man går kurser..

Har beställt en importerat bastu och ett importerat badkar till det kommande badrummet (till lägre pris än svenska motsvarigheterna). så det ska levereras så småningom.. jag gillar ju inte bastubad, men efter kompromissande fick Lenny en bastu mot att jag fick ett djupt och långt badkar... åh jag älskar däremot att bada badkar.

 

Lenny var i kungliga huvudstaden och gjorde fysproven till polishögskolan. klarade det med glans. så det var ju skönt. då har jag inte tränat kullerbyttor med honom på baksidan av tomten i onödan...

Lille sonen har hittat en ny favorit i köket - hundgodis! Jag får börja fya honom eller anmäla honom till lydnadskurs på närmsta brukshundklubb.

 

 

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar