tisdag 11 september 2007

ur min gamla dagbok...i väntan på min riktiga blogg

Oktober 2006

Sigge är nu 4 månader och ska få testa mat för första gången. Han är otroligt skeptisk! Jag gör mig till och lagar pureer av alla de slag. Det enda som duger är palsternacka. Efter ett tag går även morot ner. Första gångerna har Sigge en äggkopp som skål - så gulligt. Ibland får vi inte ens i honom en hel äggkopp mat….. Vi försöker även så smått att introducera nappflaskan. Men Sigge fattar inte vad man ska göra med den. Han får inte ut en droppe ur den helt enkelt.

En dag kommer Doris på besök. Doris är en mopsvalp som bor centralt i Stockholm. Hennes matte och husse Isabell och Björn är såklart med också, men det är Doris som är VIP-gästen detta besök… Gud så söt man kan vara! Sigge är lite tveksam till Doris, som är något framfusig. En liten gosekatt får Sigge av Doris, men efter ett tag ångrar Doris sin generositet och vill ha tillbaka den igen. Doris har för övrigt en egen blogg, finns i mina favoritbloggar.

Min kära mamma stickar ett underbart blått set till Sigge med mössa, tröja och vantar. Ett litet hål i höger vante har hon gjort så att han ska kunna suga på tummen med vanten på. Men bara för det så slutar Sigge suga tumme. Sigge har sina nya kläder en dag när det är riktigt höstigt ute. Vi åker till Påryd av alla avkrokar som finns! där ska pappas lag IFK Borgholm kvala för att komma upp i div 4. Sigge är så duktig supporter att pappas lag vinner! så nästa år ska Borgholm spela i fyran! heja pappa!

Jag hittar en jättesöt svart mössa till Sigge på Loppis. Det finns två likadana i korgen. En kostar 45:- och den andra 20:- jag tar såklart den billiga. Varför olika pris på likadana saker? Tar en massa fina kort på Sigge i sin mössa.

 

Sigge har en nalle som heter Sivert. Den har han fått av sin mormors kusin Siv. När jag var liten fick också jag en docka av henne, och hon fick heta Sivan efter Siv. Sivan var med mig överallt! En riktig gose-docka som jag aldrig kunde vara utan. En riktig utsliten Sivan sitter än idag i mitt sovrum och vakar över mig. Men när Sigge föddes fick Siv ett problem. Hon tyckte inte hon kunde ge en docka till en pojke (varför inte liksom?) så han fick en nalle. Och det självklara namnet fick alltså bli Sivert. Sivert ligger i Sigges säng varje natt och ibland gosar han med honom.

Det är tio år sedan jag och Lenny träffades nu. Lenny överraskar med en hotellvistelse. Jättemysigt. Hunden är bortlämnad och vi åker alla tre ner till hamnen i Kalmar och checkar in på hotell. Fikar, bastar, äter lyxig buffe och stor frukost dan efter! Jättehärligt!

Sigge har börjat bli intresserad av bilen och alla knappar och rattar och spakar. Pappa Lenny är inte sen att nappa på det. Klart Sigge måste få testa att sitta vid ratten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar