lördag 29 september 2007

Målar-fest & Potatismjöl ! Ur min gamla dagbok... i väntan på min riktiga blogg

Augusti 2007

Sigge hittar en ny hatt, en ny leksak i skafferiet och börjar sitta själv i fåtöljen och dricka välling på kvällarna innan sovdags. Så mysigt!

I Augusti har vi målarfest, Solen kom som på beställning. Snälla hjälpsamma vänner och släktingar hjälper oss att måla om vårt hus! Goda vänner är verkligen GULD värda. Puss på er alla som hjälper oss på olika sätt med målning, barnpassning, fönsterputsning osv….

Kocken blir sjuk veckan innan målar-festen så jag får agera kombinerad dubbelarbetande målare/kock. Det funkar bra, men menyn blir inte lika avancerad. Till lunch blir det helt enkelt Korv m bröd och tillbehör och på kvällen grillad, potatissallad, vitlöksbröd mm.. Men det fick gå det med!! På kvällen blev det party med snälla Johanna som spelade gitarr och sjöng för oss

 (hon är jätteduktig och om jag får lov av henne ska jag länka hennes sida härifrån kan ni alla läsare också få gå in och höra hur fint hon sjunger) och Tomas som hade med

dragspelet. Vin och öl fanns det gott om och på söndagen var det lite trögt att komma upp, men det går att måla med tungt huvud också… Dagen efter åker Lenny upp i skyliften vi hyrt och fotograferar det färiga resultatet (jag åkte inte med, fick lite panik redan halvvägs)

Här kommer en länk till Johannas sida där ni kan lyssna på hennes musik:

www.myspace.com/jostrindinger

Jag fick en islandshästridning i 30årspresent. Den nyttjar jag nu. Och gissa?? Jag tilldelades en lite speciell häst "som vanligtvis inte går med på turer,, men en ordinarie häst hade en sko lös, och du hade ju lite ridvana...." så DAMPhästen blev min.. ? Ivrig som ett lok var han, men han töltade som en gud och just som jag började gilla läget ville min kompis E byta häst med mig. Nej det var jag som kom med förslaget faktiskt, jag tyckte lite synd om henne. Eftersom hon som ridit så mkt förr aldrig töltat (och jag har ridit

 islandshäst tre gånger tidigare) ville hon ju testa det och när hon såg mig glida fram där på DAMPhästen tänkte jag att vi kunde byta... Bytte häst och fick KLIMAKTERIEhästen istället. Som hon tjurade... Öronen bakåt. Vägrade gå i ledet. Hytte med baken mot de andra hästarna. Skulle sacka efter sådär en hundra meter... Tillråga på allt annat under turen så hände givetvis massa spännande detaljer som alltid när jag är med: En lastbil skrämde ner en häst i diket. En pappa som red tillsammans med sina bägge döttrar blev sparkad av dotterns häst rakt på benet. Och lilltjejens häst satte av i sken.... men alla kom ju lyckligt och väl tillbaka. Åh vad det är mysigt att rida...saknar det massor..

Lenny har två veckor till ledigt efter målningen är klar. Och åker givetvis på halsfluss, så vi kommer inte iväg någonstans på vår semester…

Badrummet rullar på sakta men säkert. Avloppet är nedgjutet och nu spacklar jag för fullt. finns roligare saker än att spackla kan jag säga...... Vi börjar också så smått med golvet. Puh vilken

pärs….mycket underarbete som aldrig syns sen.

Går ju högskolekurs och ska snart lämna in mitt arbete till handledaren. har skrivit om "ett år i mitt liv" . Handledaren lär väl tro att jag har livlig fantasi när jag berättar om tjurattacker och supergäddor. och som vanligt svamlar jag en massa.. kommer ha svårt att begränsa mig...

Har gubben iväg på svensexa. P som ska gifta sig går runt i nallepuhnattlinne, minimala tennisshorts, Bamseklubbenkeps samt med en docka i ett dockbabyskydd i handen på stan.....men det var självvalt. han fick tydligen 50:- att köpa hela sin utstyrsel för (på kupan i och för sig).

Mannen tillbringar 8 timmar på akuten samma kväll som Rix fm festivalen är i stan. Det var inte rätt tillfälle att uppsöka den inrättningen kan jag tillägga. Det rådde tydligen kaos där. Han spelade match och fick en smäll och en tramp på underarmen precis över handleden. Armen såg ut som en krokig banan. Dessutom hade han ingen känsel i fingrarna.

Precis roligt nu är vi ska bygga badrum och måla och allt!! men det var nog bara en blödning (möjligen spricka) i armen. Det fanns ingen tid på röntgen utan nu får han gå med bandage och hoppas att det blir bättre bara.

Sen blir Sigge sjuk. - igen. Stackarn, han är nästan jämt lite sjuk, fast han är glad ändå..

En morgon tidigt när jag går upp ser jag två små gäster utanför köksfönstret. Det är härligt att bo lite lantligt då. Tänk det hade man

inte fått se i stan….

Sigge får en egen gräsklippare, och går efter Lenny när han klipper gräset, så gulligt. Som han springer runt med den sen är det synd att den inte klipper för då hade vi garanterat inte behövt göra det…

Vi är toastmasters på bröllopet, och det går bra. Är faktiskt inte nervös alls.. Hoppas bara att brudparet gillade det också….Fina var de i alla fall, brudparet.. Åh jag vill gifta mig igen….när jag ser dem.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar