måndag 17 september 2007

tandsprickning & bakfylleångest - ur min gamla dagbok... i väntan på min riktiga blogg

APRIL 2007

Det är seriepremiär för pappa i fotbollen. Vi är självklart där och tittar, supportrar som vi är. Pappa får gult kort, men han gör mål

 också så han är förlåten…

BVCbesök igen, Sigge väger 8830 g och är 74 cm lång, det blir i underkant men godkänt, Sigge har ju varit sjuk såklart. Sigge får framtänder två stycken med en stor glugg emellan, vi kallar honom Tore Skogman! Jag går till tandläkaren och de hittar en till tand på gång på henne också så nu är det Sigge och mamma som får tänder! En femte visdomstand och nu måste den som redan fínns dras ut för att den femte ska komma fram.. Åh jag hatar att gå till tandläkaren.

mormor syr jättehäftiga byxor till Sigge, riktiga Levisjeans med SIGGE i rumpan, efter en beskrivning i den fräcka boken Baby

Cool!!

Sigge är påskakärring och kommer både i aftonbladets nät-tidning och i Barometerns dito samt i Barrans pappersutgåva - han är så söt!

Mina föräldrar åker på en kryssning till Tallin, de firar 50-årig bröllopsdag. Vi överraskar med ett fruktfat och bubbel i hytten och en guidad tur i Tallin. De blir glada och de gillar staden! Jag blir

också sugen på att åka dit någon gång. När de kommer hem får jag en flaska estnisk likör, Lenny för öl och Sigge får en stickad kofta

Jag går ut på krogen för första gången på 15 månader och går ut onykter på krogen för första gången på 19 månader……vi har lite förfest innan hos min gamla kollega.

Jo jag mådde väl som jag förtjänade sen dan efter. Envis som en åsna skulle jag ju inte erkänna för Lenny heller att jag mådde illa så han drog till jobbet och vaxade bilen och jag och Sigge var hemma. Det var ju en prövning att byta bajsblöjor bakis. Men det gick det också. Kräktes lite men sen var det bättre, men jag har tidigare inte varit med om att man kräks och ens barn leker på golvet i hallen tre meter därifrån och lägger upp ett hånskratt åt att mamma kräks, för att det låter så roligt...Han är så skadeglad..var kan han ha fått det ifrån?

dagen efer blir man också ständigt lika förundrad över sitt beteende kvällen innan ..frågorna hopar sig ...

- varför hade jag en tom Maxikasse i handväskan (som dessutom innehöll en brun blus och min skjorta)?

- hur lyckades jag få in cykelnyckeln mellan handväskans skinn och fodret i väskan? det fanns visserligen ett hål i fodret, men det var minimalt och nyckeln satt ju på en stor nykelring?

- jag hade väl inte ens cykelnyckeln?

- höger knä är inte min bästa kompis längre. så ont i utsidan av knäet och ibland bara viker knäet sig när jag står på det... jag hade ju inte ont på lördagskvällen?? alkohol måste va ett utmärkt bedövningsmedel, kanske ska hiva i mig lite TUPLAPUKKI öl innan jag drar till tandläkaren nästa gång.

- varför har jag ännu inte fattat att berusning i kombination med ovana att gå på klackar och en överdriven tilltro till sin egen dansförmåga är en dålig kombination....

- hur kan jag fortfarande tro att jag inte skulle komma in på Harrys utan leg, när det dessutom står en flicksnärta framför i kön.

- vad äcklig jag är som lånar ut mitt läppglans (jag äger ju bara ett också) till nån okänd brud bara för att det matchade hennes top? nu måste det saneras, tur att det inte var ett svindyrt läppglans.

- hur kunde mitt läppglans ligga vid baren helt plötsligt?

- fanns det inga spelbord eller lyckades jag missa dem, brukar ju alltid spela för en tjugolapp när jag är ute???

- varför pratar jag så mycket när jag är onykter?? med allt och alla??? kanske skulle sätta tejp över läpparna nästa gång.,folk måste väl tro att jag tagit uppåttjack så speedad som jag blir på fyllan.....

- varför har jag så underligt selektivt minne dagen efter? jag minns tex mitt bricknummer 574 till jackan, men andra grejer har liksom fallit i glömska... det är ju knasigt...

- är det verkligen sant att jag lyckats få med mig allt hem, eller har jag bara inte upptäckt ännu vad som fattas?

Om ni inte mina vänner blivit avskräckta så får vi göra om det nån annan gång, men nu måste jag vila upp ett bra tag känns det som. ska halta iväg till tandläkaren om ett tag. hoppas spritångorna dunstat så hon inte blir onykter på köpet och drar ut fel bisse..... förresten åt jag pizza igår med vitlöksost på, det är ju inte heller så snällt, men då kanske det går fort hos tandläkaren i alla fall..

 

Som vanligt avslutas April med Valborgsmässoafton, Sigges första. Klart man måste gå och kika på elden. Men det är kallt och ruggigt!

 

 

April bjuder på vissa fina dagar och vi går på promenader, fotar blåsippor och solar i vårsolen. Sigge får posera tillsammans med

"storasyster Samba”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar