fredag 5 december 2008

4 hus på en kvadratmeter....

var på julfest med mitt jobb igår kväll.

Det började med "kompetensutveckling" i pepparkakshus-bygge. Vi delades in i grupper efter våra grundmönster (vi arbetar mkt med Human Dynamics på vår förskola) och fick tillsammans bygga husen.

I min grupp kan man kort sammanfatta det så här tror jag:

jag stod för konstruktionen, mina gruppkamratar för dekorationen....

Efteråt lottades pepparkakshusen ut.

Jag vann ett!

Tillika mina bordsgrannar Per, Charlotte och Ingela? (eller var det Linda, jag minns inte riktigt)

Det var rätt kul för det blev lite trångt på bordet, det stod 4 hus på en kvadratmeter tror jag, och dessutom skulle alla glas, flaskor och tallrikar på plats.....

Till råga på allt skulle jag, Charlotte, Per och Ingalill (som vunnit en ost!) samåka i samma bil hem, tillsammans med våra tre pepparkakshus och så osten förstås....

Det var trevligt igår...........trevligt sällskap och god mat....mer sånt!

trångt mellan husen

huset jag vann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar