tisdag 9 december 2008

hur dum får man va?

sökte efter recept på micro-knäck.

var sugen på att göra knäck, men vill inte stå hela natten...

under receptet jag hittade på Arlas hemsida hade 18 st kommenterat receptet.

hittade dessa kommentarerna:

Gjorde ett försök men använde fel bunke så den smälte helt sönder och allt rann ut och stelnade i micron...så nu får vi nog köpe en ny... Vad för bunkrar använder ni? Försökte med en kastrull först men den blixtrade det om.

Men hallå? kastrull i micron? det blev dyra knäck i alla fall

och förresten använder man en BUNKE, inte BUNKER!

och så hittade jag denna kommentaren från Stig Östman:

Stig östman

Har gjort det två gånger nu. Det gick jättebra. Har lagt märke till att det är bäst om man de första 5 min. i micron har 900 gr. därefter sänker jag värmen till 750 gr för att det inte ska bli bränd smak,som det blev första försöket och jag tillsatte då 2 tsk. citron el. cedro-olja, som tog bort smaken. Nästa gång tillsatte jag även 2 rejäla msk. honung. Efter totalt 10 -12 minuter var det tillräckligt hårda. Naturligtvis provar man lite nu och då.

Tror Stig på allvar att han får upp micron i 900 grader??

fattar han inte att det är watt det handlar om?

Annars har han ju en supermicro....

 

Eller den här optimisten som gör receptet utan hälften av ingredienserna

 

Har ingen sirap och inget socker, får testa utan medelar senare hur det går ;)

kan meddela att hon klagade över knäcken i en senare kommentar sen, de blev tydligen inte alls bra, konstigt eller??? dessutom hällde hon tydligen ut dem i bullformar istället för knäckformar.....smart brud....

undrar om jag själv ska försöka ge mig på receptet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar