torsdag 18 december 2008

julpysslande igår och idag

nu är julpysslen inte så avancerade längre.

igår satte Sigge nejlikor i en apelsin...jättefint blev det. När alla nejlikor satt fint i apelsinen höll Sigge upp den för kameran så att vi kunde ta en bild -  det är nämligen viktigt!

Sen sa Sigge " äta den" om apelsinen. Och plockade ut alla nejlikor igen. Eftersom vi inte hade nån mer apelsin hemma, så skar fru Olin upp apelsinen i skivor och sen satt Sigge i soffan och åt upp apelsinen... så nån doftande nejlike-apelsin finns tyvärr inte i det Olinska hemmet.

Idag har julpysslet bestått av att handla de sista julklapparna och att köpa JULSKINKAN.

hade en kupong på Coop dom gav 50:- rabatt på valfri julskinka över 2 kg. och när jag letade bland skinkorna hade nog alla haft samma kupong, för hälften av alla skinkor vägde typ 1,9 kg. eller så var de jättestora! Men långt ner bland skinkorna hittade jag en på 2,012 kg! som klippt och skuren för mig. Liten, men tillräckligt stor för att ge 50:- rabatt. Nu längtar jag bara tills jag får laga den och griljera.....det är mysigt, det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar