tisdag 23 december 2008

fredags till tisdags

i fredags var vi inbjudna till grannarna på lite fika, vi blev bjudna på den godaste kladdkaka jag ätit på länge. snälla grannen camilla har lagt receptet som en kommentar här i bloggen, jag ska ta mig friheten att lägga ut det....riktigt smarrigt var det i alla fall....

på lördagen var jag och Sigge en runda ute i Rockneby, hos Clara och Wilma.

Söndagen tog vi in granen i Sigges rum! mysigt

igår var det fullt ös!

julhandel, sista julklapps-fixet, besök av Henrik och Johanna från Malmö, sedan kom Sigges kompisar Theo och Noah på besök med sina familjer på lite glögg, och på kvällen kom Johanna och Henrik tillbaka igen för lite sällskapsspel, skitsnack och bastu

och idag gör vi julskinka, kokar gröt, kokar knäck och tar in stora granen.

Sen ska "min Clara" komma och bada skumbad med Sigge! och förhoppningsvis bota honom från den tillfälliga badkars-skräcken!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar