tisdag 30 december 2008

vårdcentralen, nybro och stan

dagen har hittills sett ut så här

först frukost, med nykokt gröt och kokta ägg...mums

och sen körde Lenny mig till vårdcentralen i Smedby, där jag fått tid för en knöl jag har i hårbottnen vid tinningen... Under tiden jag bedömdes av nån dansk läkare körde Lenny och slängde tidningsinsamling, lämnade igen lite saker hos mina föräldrar och hämtade ett kvitto där på en julklapp som ev skulle bytas. Han postade också ett traderapaket...

Min knöl var en slags vårta som antagligen satt igång att växa pga alla hormoner man har i kroppen som gravid. Den var möjlig att ta bort, men inte nu innan barnet kommer, det var en onödig risk sa han....

så jag håller nog sakta men säkert på att förvandlas tilll ett vårtsvin.

sen körde vi till Nybro, köpte en cykel med släp till Sigge på annons.. och sen vidare in till Kalmar där jag först bytte den ena presentförpackningen Puma-parfym jag fått pga att den lilla slangen som ska suga upp parfymen var uppvikt och fastklämd i locket liksom...så man kom inte åt parfymen...

skulle också kolla om att eventuellt byta ett par byxor Sigge fått i julklapp av sin mormor och morfar, men de fanns inte i den storleken jag ville ha, och eftersom de var såååå fina så behöll jag dem ändå och tänkte att jag väntar väl tills han växer i dem helt enkelt..

Sen slogs vi med hundratals andra människor om varorna på både Maxi,Lidl och Coop...till slut hittade vi allt vi ville ha till nyårsafton och så körde vi hem

Väl hemma kopplade Sigge cykel och cykelkärra, provcyklade det stooora ekipaget inomhus och jag stekte pannkakor...

Nu har vi bänkat oss vid Pippi Långstrump på VHS......

och ikväll blir det filmtajm: Nya ARN-filmen ska vi se, och så pratade vi om att spela BingoLottto för första gången på flera år....det är ju nån form av uppesittarkväll tydligen...

vi får se vad kvällen ger...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar