måndag 15 december 2008

Snodde frökenKihls lista...

Hittade en rolig lista hos frökenKihl, som jag snodde av henne....

Summering av 2008 - so far

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

köpte båt.....

Höll du några av dina nyårslöften?

jag gav egentligen inget löfte, mer än att försöka äta lite sundare, och det gjorde jag väl i alla fall i början av året......

Vilka länder besökte du? höll mig bara i Sverige i år.... första året på länge som jag inte åker över nån gräns åt nåt håll....


Vilket datum från år 2008 kommer du alltid minnas, och varför? 24 Maj, för vi fick världens bästa 5åriga bröllopspresent


Största missödet?

skedde inga större missöden tror jag inte, inte hittills i alla fall......

Har du varit sjuk eller skadat dig?

i början av året fick jag lite så där trista dagis-sjukor, maginfluensa, bihåleinflammation och så där. Sen fick jag ju allergisk reaktion på penincellinet, klev på en spik och så där...men såna sjukdomar kan jag gärna ha, bara jag och min familj slipper värre sorters..... sen har jag ju varit sjukskriven för hyperemesis halva året på halvtid, men det är det värt.

Bästa köpet?
oj vad svårt, båten kanske, inte för kvaliten på den utan för trevliga familjeutflykter

Vad spenderade du mest pengar på?

räkningar, särskilt den där el-avstämingen på 11000!!! den glömmer man inte!

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008?

Lars Winnerbäck och Miss Li...om du lämnade mig nu...

Blev du kär?

ja, är såklart kär i min famij och nykär i myran....


Bästa boken du läste?

oj, jag har ju knappt läst i år, har inte hunnit! kan inte komma på....

Största musikaliska upptäckten?

Miss Li... och hennes inte så kända musik...

Något du önskade dig och fick?
ett plus på stickan 24 maj

Årets bästa film?

de vi själva spelar in med videokameran på Sigge.... eller Mamma Mia som jag såg i Lund ihop med Annika

Vad gjorde du på din födelsedag? Hur många år fyllde du?

har inte fyllt ännu i år....ska fylla 32 om ett par veckor


Hur skulle du beskriva din stil år 2008?

småbarnsmamma- kladdiga kläder utan egentlig stil, tyvärr, ska skärpa mig vad gäller klädstilen...det är ju egentligen kul att klä upp sig lite

Vad fick dig att må bra?

sköna skumbad, som jag längtat efter sååå länge

Vilken politisk debatt engagerade dig mest?

engagerade mig inte så mycket i nån politiskt debatt...

Vem saknade du?

jag har inte saknat någon, som tur är har jag mina nära och kära på nära håll


De bästa nya människorna du träffade?

nya härliga ungar som fötts under året tror jag!

En värdefull läxa du lärt dig i år?

att inte klaga över småsaker, det finns alltid dem som har det värre....

Årets stad?

det borde väl vara Kalmar??


Årets fest?

paret Gents bröllop

Årets näst bästa fest?

punk-festen på jobbet?, för att det var så kul att klä ut sig....


Antalet resor...

ett par till Stockholm, Skåne-resa, liten hälsapåresa till Annika...det blev inte så många resor i år


Årets nyårslöften?

kanske att inte klaga i onödan, att äta sundare och att ändra på min småbarnsmamme-klädstil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar