tisdag 1 september 2009

Bröllop på Gotland

Som sagt tillbringade vi helgen på Gotland. Utan barn. En härlig helg. Vi åkte över i fredags kväll efter en hektisk dag av packande, förberedelse, klänningstvättande (misslyckat), akut klänningsletande (köpte tre nya klänningar för att jag inte kunde välja), och lite ångest över att jag fick för mig att jag glömt betala båtbiljetten och att vi inte skulle komma över...

men allt gick väl och vi flöt i land på ön till sist, vid midnatt natten till lördagen. Körde till bygdegården där festen skulle vara, kröp in i den uppställda husvagnen som stod där endast för vår skull (tack tack) och sov gott...

Vaknade, slappade, fixade till oss och åkte till kyrkan. Gick på bröllop, vackert som en irländsk saga, åkte till festen, åt gott, fick en JÄVULSK skallebank mitt under middagen (efter ett halvt glas rosé, och ett glas rött) höll på att få upp den goda maten när någon kom förbi med doften av Baileys i släptåg, kände mig jättedålig, Lenny trodde jag var full, fick gå och lägga mig och SOVA i 20 min i husvagnen med två treo i magen, vaknade som en annan människa. In till festen igen, pimplade LOKA, dansade och hade trevligt... och så nykter var det väl länge sen man var på ett bröllop, men trevligt hade jag.

Här en liten bildkavalkad:

 
 

Några av ALLA de klänningar jag provade på ca en timme i affärerna i fredags eftermiddag för att panikhitta något att ha på bröllopet.

framme vid Bygdegården!

klockan är ELVA på förmiddagen och man kan VILA!!!!! inga barn i närheten,..... lite lyxigt

längst bak i kyrkan sitter vi och väntar på brudparet

en liten vacker påse med hjärtformade risgryn att kasta fick vi.

Och jag som klagade på att klänningarna var lite jobbiga att gå i........

 vackert trumpetsolo

finn ett fel??? eller?

Parets underbart söta barn och brudnäbbar, som tagna ur en irländsk saga

nygifta och risbeströdda

fru Stork...

på väg från kyrkan...

vackert ekipage....

vackert ekipage???

höga odds på så här höga klackar på fru Olin, men det funkade ett tag.. fick byta framåt småtimmarna

vackert brudpar

gifta dryga 6 år, då ser man ut så här.......puss på dig gubben

sent på kvällen, Lenny o Mackan diskuterar.

brudparet åkte limo hem

och vi åkte båten hem.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar