lördag 11 december 2010

4 igår, 5 idag.

VARFÖR sover inte mina barn  som andras? Vad gör vi för fel?
Natten till igår sov jag tre timmar. Jag hade varit på personalfest och sen dumt nog satt mig framför datorn och såg filmklippet med Maria Wern som jag missat. Så jag kom inte i säng förrän runt midnatt. Sen vid ett satte Elton igång, och stökade järnet fram till 4. Då var det morgon, tyckte han. Och jag hade lovat att ta natten eftersom mannen i huset skulle åka på avslutningsmiddag på jobbet, och sen jobba nattpass hela natten, och jag skulle bara jobba 1,5 timme på fredagen.
Igår sov han drygt en timme på förskolan på hela dagen och så i säng innan 20.
Sen  la jag Sigge och så bänkade mig framför idol, fast jag var trött.
Men jag ville se finalen, som för övrigt var rättvis, enligt mig.
Sen la jag mig då när den var slut vid 23.
Och Tack och lov sov barnen oavbrutet - men bara till kl 5.
Så på två nätter har jag sovit 9 timmar.

1 kommentar:

  1. Hej, Jag har läst din blogg ett par månader då jag tycker att du berättar så kul saker om dina söta och lite vilda barn. Jag har en son på 11 månader som också är ganska vild. Sover ungefär lika lite som dina barn och jag undrar också vad jag gör för fel. Vår lilla pojk vill inte somna före nio på kvällen och så vaknar han ofta flera ggr på natten och ska upp och leka före sex. Vi försökte få honom att somna tidigare, åtta-halv nio, vilket resulterade i att han vaknade fem. På dagarna sover han ca 1.5 till 2 h i ett pass. Det blir inte mkt egentid över och så han vill stimuleras när han är vaken. Går inte direkt att sätta honom framför tv:n eller med leksaker, nä ,mamma och papa ska vara med och leka. Helst springa omkring med honom hela tiden. Puh.

    SvaraRadera