fredag 3 december 2010

Vilken oerhörd makt man har ibland.

Sigge har senaste veckan trotsat ganska rejält. Bland annat har han lagt sig till med lite kaxiga och uppnosiga uttryck som tex:
"Aldrig i livet" eller  " det kan du glömma"
eller kaxiga uttryck av mer artig art:
"nej tyvärr, jag orkar inte"

Men idag surade han över att det var vatten på golvet i bilen och säger argt till mig:
" det är faktiskt ditt fel att snön smälter när det blir varmt!"

Vilken makt man har, ibland. Jag är verkligen en supermorsa, som styr över naturen, liksom. 


Men skämt åsido, det är rätt jobbigt med trotsiga fyraåringar. Men värst tror jag det är för honom själv.

2 kommentarer:

  1. Tänk vilja mirakel du kan göra! Den möjligheten skulle jag vilja ha :-)

    Men förstår att det tär på de verkliga krafterna. Åh, vad jag har att se fram emot...

    /Camilla

    SvaraRadera
  2. Jodu, fyraåringar de kan!! Här har vi också en supertrotsig och med världens argument, man blir lite matt emellanåt! Tur att de är goa också mellan varven! / Charlott

    SvaraRadera