torsdag 16 december 2010

Dag 21 – Ett annat ögonblick

Jag la ju upp bilden på Elton som nyfödd sist.
Idag lägger jag upp en ögonblicksbild som är exakt lika värdefull för mig, såklart.
Om än lite mer speciell. Visst är det ändå så att själva känslan när barn nr 1 föds är lite annorlunda än barn nr 2. Det var ju när Sigge föddes jag BLEV MAMMA. När Elton föddes var jag mamma, och den känslan när han kom var precis lika omvälvande, och det fanns faktiskt ännu mer FÖRUNDRAN i det ögonblicket.
Hur man kan lyckas med två så underbara skapelser?
Hur ens två barn kan var så olika från första sekund?
Hur det kan vara lika fantastikt en gång till.......

och förundran över att man faktiskt kan känna lika stor kärlek till ett annat barn från första stund, trots att man faktiskt varit lite tveksam till att kärleken ska kunna räcka lika mycket till två barn.
Men det gör ju det, det är ju det som är så fantastiskt.
Detta kortet är en ögonblicksbild från vårt först möte med Sigge:

3 kommentarer:

  1. Men shit vad liten han var! Hur mycket vägde han egentligen?

    SvaraRadera
  2. Vackert! Jag tänker ibland på hur sjutton jag skulle kunna älska någon lika mycket som jag älskar lilla A, om det är möjligt att ens hjärta kan rymma lika mycket kärlek till. Det känns stort.

    SvaraRadera
  3. åhhh, så lien. Fina lilla Sigge-bus!

    SvaraRadera