söndag 5 december 2010

Själv har jag dansat hand i hand med självaste jultomten idag.

Idag var det som sagt julmarknad på Skälby.
Det var dans runt granen lagom till vi kom, och vi hade precis mött Måns med föräldrar där, och Måns ville gärna dansa och då ville Sigge hänga på. Så jag och Peter, Sigge och Måns joinade ringdansen, som för övrigt var väldigt dåligt besökt. Emma stod vid sidan med småkillarna.
Själva jultomten kom dit och ville vara med och dansa. Sigge blev så förskräckt att han vägrade hålla honom i handen och bytte sida med mig. Så jag fick äran att dansa med jultomten, till halva Skälbys beskådan.
Det värsta var att nån filmade dansen. Med en superstor videokamera. Jag hoppas inte det var lokalnyheterna.
Men det vore rätt typiskt mig, att hamna på tv i ett sånt sammanhang. Dansandes med jultomten. Arm i arm.

"Och vi kan dansa bomfalleralla bomfalleralla bomfalleralla, och vi kan dansa bomfalleralla, andra hållet med....."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar