fredag 31 december 2010

Årets lista

Summering av 2010 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
sålde ett hus

Höll du några av dina nyårslöften?
hade inga direkta löften

Vilka länder besökte du? 
Höll mig till Sverige

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid minnas, och varför? 
försöker komma ihåg allt som är värt att minnas istället för att hänga upp mig på ett särskilt datum
Största missödet?
inga större

Har du varit sjuk eller skadat dig?
nä, klarat mig oförskämt bra, vilket jag är tacksam för.

Bästa köpet?
huset hoppas jag 
Vad spenderade du mest pengar på? 
huset, utan tvekan

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2010? 
blinka lilla stjärna där - eftersom elton sjunger den i tid och otid
Blev du kär?
Blev? 
Bästa boken du läste? 
Eftersom jag mest läst kurslitteratur så måste det vara den jag nyss läste ut: Varför gråter inte Emma?
Största musikaliska upptäckten? 
Rebekka Karijord
Något du önskade dig och fick?
Mycket härlig tid med mina nära och kära 
Årets bästa film?
nån av de filmer jag själv spelat in på mina barn
Vad gjorde du på din födelsedag? Hur många år fyllde du?
hade lite mat och tårta här hemma, jag fyllde 34.

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Fortfarnade sliten småbarnsmamma-look, med med vissa försök till upp-piffning. Mycket leggings och långa tunikor. 
Vad fick dig att må bra? 
Kvalitetstid
Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
??? Nä, tyvärr ingen. Om man inte kan säga att jag blev upprörd över att Sd fick så många röster vid valet.
Vem saknade du?
Tant Karin och Samba
De bästa nya människorna du träffade?
oj vad svårt... vet inte
En värdefull läxa du lärt dig i år?
att ta vara på varje stund...
Årets stad?
För min del Kalmar, då jag inte besökt så många andra städer i år.
Årets fest?
det blir två:
Johanna och Henriks bröllop. En helg på tu man hand, rolig fest, härliga människor och underbar mat.
Paret W:s bröllop. minst lika trevligt. många kända ansikten, lika god mat och härligt härligt.
Årets näst bästa fest?
De övriga fester vi varit på får alla samsas om andraplatsen
Antalet resor...
En tur till Blekinge med barnen i somras. En helg i Malmö. tror inte det var så många fler.
Årets nyårslöften? 
Att försöka äta nyttigare. Snygga till sig lite oftare och vara en glad och tacksam person.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar