fredag 31 december 2010

Elton har fullständigt missuppfattat det där

.med uppesittarkväll.

Igår var det ju uppesittarkväll med Bingolotto. Jag var själv hemma och hade en tanke att "man kanske skulle spela" (bara för att verkligen sitta ner och slappna av lite, för vinner gör jag ju sällan, annars far man ju mest bara runt och stökar...)
Men Elton tolkade det där med uppesittarkväll som om det gällde honom.Likadant var det sist när vi hade köpt lotter innan jul. Elton vägrade sova, vi försökte hänga med i spelet. Rena cirkusen. Nu låter det som om vi är trogna spelare på Bingolotto, vilket verlkligen inte är sant. Innan 23:e December tror jag vi spelade nån gång när jag var gravid med Elton. Så det händer väl nån gång varannat år i den här familjen.

Han vägrade sova igår. Han blir vansinnig när man lägger honom i hans säng. Kastar ut allt ur sängen. Först nappen, sen flaskan, Heffa, kudden, täcken och kommer man inte så ryker bäddmadrassen också.
Vi har testat att lägga honom på den vanliga madrassen i hans rum, men det går inte. Han kan inte slappna av.
Jag däremot slumrade till lite när jag låg med honom och försökte få honom att somna. Men vaknade tvärt av att han knockade mig med dammsugarröret, när han höll upp det som en trumpet och skrek "ojojoj" i den ena änden. (bara för att det blir så kul eko)
Så när Elton somnat då var Bingolotto nästan slut.
Som tur var hade jag inte köpt nån lott. (hade tänkt köpa en på nätet om han somnat.) Bra tjänst det där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar