fredag 18 juni 2010

BRÖLLOP & FOTBOLLS-VM

Jag dör av tristess.
Allting i samhället handlar ju om Bröllop eller Fotbolls-VM.
Pest eller Kolera.

Jag som egentligen älskar bröllop, men det här är ju hysteri.
Det kungliga bröllopet har ju ingen som helst charm. Det fattas liksom personlighet över hela tillställningen. Allt är så styrt, präktigt och överdrivet. Fy så trist.

Och Fotbolls-VM. Jag hatar fotbollsVM. En gång följde jag en match i VM. Det var för 8 år sen. 2002. Det var den matchen när Sverige åkte ur VM. Tror det var en rätt spännande match, det där.
Jag låg i en sjukhussäng, nerdrogad på morfin i 5 dygn. Oförmögen att ta mig ur sängen eftersom jag hade ett på tok för stort dränage/ventil inopererad i min högra lungsäck.
Där låg jag och lyssnade på sån där kudd-radio, ni vet sån där vit mjuk som man lägger under kudden.
Jag lyssnade på Sveriges match, mot en nation jag inte minns namnet på.
Precis när matchen skulle avgöras (blev det inte straffar????) så kom de in och sa:
"jaha, nu är det dags att rulla ner till röntgen"

Så den enda match jag nånsin frivilligt engagerat mig att följa, den fick jag inte veta upplösningen på. För när jag kom upp från röntgen, då var matchen slut, och Sverige ute ur VM.

Måste varit morfinet som fått mig förvirrad nog att följa fotbolls-VM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar