torsdag 17 juni 2010

Tänk vad barn lär sig fort hur samhället fungerar.

Sigge sitter bak i bilen och jag kör.
Han håller upp ett gult fyrkantigt sittunderlag, som ligger i baksätet och säger att
"vi kan låtsas att det här är luckan man handlar mat i när man kör förbi McDonalds"

"okej" säger jag

"säg vad du vill ha då!" säger Sigge.

"jag vill ha en milk-shake, en sån där god glass-dricka, du vet" säger jag till Sigge

Då svarar han, vis av lärdom om hur samhällets snabbmatskedjor fungerar:

"den är tyvärr sönder, ingen glass idag. Du får beställa nåt annat!"

"okej då vill jag ha en hamburgare," säger jag

"ja det har vi" säger Sigge och sträcker över en imaginär luft-burgare till mig.

1 kommentar:

  1. Stackar Sigge som råkar ut för sånt. Ni få ta ett säkrare kort nästa gång så ni vet att det finns milkshake

    SvaraRadera