torsdag 24 juni 2010

Helvetet på jorden.....

.........just nu måste vara MAXI i Kalmar.
Jag tyckte jag var lite smart som åkte dit direkt efter jag lämnat Sigge i morse. Redan kl 9.
Det tänkte ALLA andra föräldralediga också, och ALLA pensionärer, och ALLA andra människor som inte är på jobbet. och sen alla tusentals som tagit ledigt idag för att just handla på MAXI eller nåt.
FY F*N.
Det var så mycket folk så man fick cellskräck.
Elton fixar inte sånt, och jag förstår honom.
Han ville inte sitta i vagnen, han reste sig ur vagnen ideligen, vilket är ganska jobbigt eftersom man då av säkerhetsskäl inte kan lämna vagnen en sekund för att hämta nåt i en hylla eller så.
Vilket betyder att man måste ända fram till hyllan med vagn och skikande barn (fast kör man för nära så river Elton ner allt i hyllorna så det där är ett väldigt exakt avstånd som gäller, vilket man lär sig med tiden).
Tydligen måste ALLA andra också ända fram med kundvagnarna, trots att de inte har några galna barn i dem. Vet inte om de är rädda för att varorna ska rymma eller varför????????
Elton skrek, jag handlade, försökte hinna scanna allt.
När Elton kastat scannern i golvet sådär tre gånger, så gömde jag den för honom bland varorna i vagnen.
Och för mig själv tydligen. Ideligen var den försvunnen. Fanns ingenstans. Skitjobbigt.
Sen skulle jag hitta nåt kött att grilla till midsommar.
Det skulle alla andra också.
Jag gav upp.
kom inte fram, helt enkelt.
Väl ute, efter betalning, så skulle jag köpa jordgubbar. Det var så mycket folk så man såg knappt fram till hur jordgubbarna såg ut.
Tänkte att jag skiter i jordgubbarna också, garnerar väl tårtan med cocktailtomater eller nåt och väntar med att ta fram den till folk är alltför påverkade av nubbar eller nåt för att se nån skillnad.
Gick till bilen, såg en ensam jordgubbsförsäljare utanför LIDL.
som var billigare än den där populära diton på MAXI.
Så jag tänkte, jag ger väl LIDL en chans.......
Gick även in på LIDL och hittade faktiskt svenskt kött där........
Och jordgubbskillen han var så långsam av sig att jag var rädd att jordgubbarna skulle hinna bli övermogna innan jag fått dem av honom. Så han var inte stressad, han inte.
Det var en pärs att handla idag.
Men nu är det i allafall fixat och klart!
skönt.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar