måndag 14 mars 2011

4 modiga av 140

Jag bloggar ett inlägg och skriver vad jag tycker. Frågar er vad ni tycker?
140 besök har min blogg haft sen dess. 4 modiga har yttrat sig.
Och oh vad jag blir sugen på att skriva mer om ämnet när jag får lite respons...... Tack för feedbacken Petronella, Agnetha, Minna och Nea.
Det får nog blir ett inlägg nr 2 i den här frågan. Omedelbums eller ikväll kanske. Jag får se. Och får jag respons då med kanske ett tredje. För man tycker så olika i såna här frågor och det är ju det som är så spännande........

Och tycker ni läsare nu att det är fan så skitjobbigt att mammatajkon ska komma med åsikter om såna dryga saker som jämställdhet, könsroller och genusmedvetenhet - ja men så skriv det då!!!
Är det därför 136 människor läser inlägget och sen skiter i att lyfta fingrarna till tangentbordet?

Jag tycker bara det är en spännande diskussion. Jag tycker det är lite kul respons från läsare att veta deras åsikter. Jag ger min sida av saken och säger A, kan ni inte säga B då?

Tack ni modiga 4.

4 kommentarer:

  1. Du inspirerade mig lite och ja fick lite fart och skrev lite vad jag tyckte om genusdebatten

    SvaraRadera
  2. Hm, jag har en massa åsikter, tycker det är spännande att läsa andras men kommenterar inte alltid. Ibland för att det faktiskt inte finns så mycket att tilläga, ibland för att jag är lat och inte orkar och ibland för att jag har så himla mycket att säga att det inte lämpar sig i en kommentar till en blogg. Ämnen som jämlikhet, jämställdhet och genusperspektiv är synnerligen intressanta och viktiga, och jag har diskuterat detta åtskilliga gånger på andra forum, men det slutar ofta med att jag ger upp då missförstånd ofta uppstår när man kommunicerar i text. Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Övriga 132 kanske bara var skitless på genusdebatten...Eller hade fullt upp att hjälpa lillpöjken få på sig prinsessklänningen! :)

    SvaraRadera
  4. övriga 136 ska det vara, vill inte skapa förvirring!

    SvaraRadera