torsdag 17 mars 2011

Ibland är jag bara såååå före!

Haha. skrattade gott idag på föreläsningen vi var på.
Föreläsaren avslutade förmiddagens föreläsning med att slänga ut en fråga jag ivrigt diskuterat med mina kollegor i ett par veckor på jobbet senaste tiden, pga en simpel diskussion som uppkom när jag var hos Annika på besök.
Vad innebär det att vara duktig?
v
Jag kan blogga mer om detta framöver, men som Annika och jag diskuterade i Hällevik:
ibland lägger vi in alldeles för mycket värderingar i saker som inte det ligger nåt värde i att bedöma.

Tänk att man är så före sin tid ibland.
Känner att jag måste utveckla det här och skriva ett längre inlägg om det framöver, för att förtydliga vad jag menar. Men nu kallar sängen, God natt kära vänner!

2 kommentarer:

  1. man ska inte använda ordet duktig enligt Mia Törnblom.
    Tex: titta vad högt jag kan gunga!
    Ja,oj, vad roligt du har det!
    ist för: ja,oj vad duktig du är.

    hahaha, så de där orden "vad roligt du har det", har jag haft mkt roligt med i olika sammanhang. men man kan inte komma ifrån ordet "duktig" i verkligheten. det är skitsvårt!

    SvaraRadera
  2. så när jag har städat hela huset, lagat mat och tvättat 10 kg tvätt, så har jag haft roligt!!!! hahahahahaha

    SvaraRadera