lördag 5 mars 2011

Dagen

Sigge var bjuden på kalas idag. Jo igen! Det är kalas på löpande band nuförtiden och det är ju jättekul, men samtidigt förfasas jag lite över att varje helg blir uppbokad av kalas, eftersom helgerna numera är den mest värdefulla tiden man har ihop, när man jobbar halvt ihjäl sig i veckorna, eller att kvanititeten på kalas liksom förtar glädjekvaliten över att få gå på kalas... Förstår ni vad jag menar? Jag håller verkligen med dig kloka mamma som föreslog att det vore en bra idé att slå ihop barnens kalas och ha lite färre kalas, men där man såklart kunde bjuda alla. Det är så trist när 5åringar blir valda eller bortvalda i kalas-sammanhang. Och känsligt.
Hursomhelst, Sigge var eld och lågor över kalaset, och jag som var ensam hemma pga att mannen jobbade helg, beslöt att hitta på nåt med bara Elton, på tu man hand.Som vi gjorde förr, på föräldraledighetens ljuva tid. Jag hade hört att Nybros nyrenoverade simhall skulle vara fräsch och trevlig för de minsta barnen. Så jag packade en badkasse. Åkte och fixade födelsedagspresent, lämnade Sigge lite i förväg hemma hos mina föräldrar, som lovade att lämna honom på kalaset.
Sen drog Elton och jag till Nybro. Simhallen där var verkligen mycket fräschare än Kalmars variant, Badlandet för de minsta barnen var supertrevligt. Jag kan verkligen rekommendera er att göra ett besök där!

Efter badet åkte vi och tog en hamburgare i solen på uteserveringen på McDonalds. Det var verkligen härligt, men alla andra människor där satt inomhus. Vad är det med folk liksom, gnälla över vintern och kylan och så när solen visar sig från sin bästa sida, så satt alla inne i alla fall och ugglade..... Nä ! Elton och jag satt ute och mös lite.




Sen hämtade vi Sigge från kalaset, han hade haft det supertrevligt. Vi körde vidare och kikade in en runda på Stadsmissionens second hand. Hittade en skjorta till Sigge för 10:-, men inte mycket mer.
Sen åkte vi hem, lagade lite mat, tog det lugnt ett tag. Men solen lockade ju förstås så Sigge tog på fotbollsskorna för första gången sen innan drivisen invaderade Småland. Vi gick ut och lekte på lekplatsen och spelade boll. Jag bjöd grannarna på årets roligate garv när jag drog dit på innegården till allmän beskådning. Typiskt mig!


Sen köpte vi lite loka och lördagsgodis, jag köpte faktiskt med Sushi, för första gången i mitt liv. Det var ingen höjdare tycker jag. Inte vad jag förväntat mig, men visst, nu har jag testat i alla fall. (och NEJ jag åt inte fisk - jag tog sushi utan fisk) Hemma igen. mös vi lite i soffan framför barnprogrammen, gjorde lite kvällsmat och så var det kvällen....

Just nu ser jag melodifestivalen. Andra chansen. Jag vet inte vem jag gillar bäst. Tycker the Moniker gör mig glad, gillar Pernilla Anderssons låt mycket. Gillar inte Shirley Clamp och co.....Men men vi får väl se hur det går. Jag tror att the Moniker vinner.Folk behöver väl glädje. Eller???

1 kommentar:

  1. Låter som en härlig dag för er alla 3! =) Jag tror och hoppas också på the Moniker! Ha är ett lyckopiller..

    SvaraRadera