lördag 5 mars 2011

Har sällan blivit så gripen....

....av en FILM( klicka för engelsk trailer)
Som när vi såg "allt för min syster" nu i veckan.

Jag kunde liksom inte släppa filmen när jag sett klart den. Låg och funderade, vaknade morgonen därpå och tänkte nästan direkt på filmen. Var tvungen att prata med mina kollegor om den, för att den etsade sig fast hos mig.

För er som inte sett den. Se den. Den var suverän. Sorglig och fruktansvärt jobbig. Men man tänker verkligen till. Det värsta med hela filmen tyckte jag var att jag INTE KUNDE TA STÄLLNING. Jag visste inte vem i filmen jag skulle identifiera mig med, kunde liksom inte hitta nån som hade rätt eller nån som hade fel.Kunde inte ta nåns parti.

Och det är väl så det är, när det handlar om såna grymma saker, som filmen handlar om. Att det finns inte rätt ch fel. Det finns bara känslor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar