lördag 5 mars 2011

Det är verkligen generöst av mig att bjuda grannarna på det!

Som jag nämnde i föregående inlägg. Sigge snörade på sig fotbollsdojorna för första gången sen innan inlandsisen drog in. Tog en fotboll under armen, vilket retade gallfeber på lillebrorsan, så vi fick gå och rota fram en boll till, så att de kunde ha varsin. Gick ut på innegården där det finns en liten lekplats och två lagom höga kullar att gå upp på, låta bollen rulla nerför och så springa efter bollen. Lagom kul lek.
Tills bollen hamnar i rabatten istället. Liksom rullar ner från kullen på fel sida. Efter att ha testat en gång att gå i rabatten och fått mössan avriven av en vass pinne från nån buske planterad där, så väljer man hellre att ropa på mamma, i alla fall om man heter Elton. Elton skriker " mamma, oj! dä!" och pekar på rabatten. Jag ska gå ner och hämta bollen.
Drattar dit i backen på den isiga, hala mossan som växer där. Benen bara slås undan för mig. Jag ramlar på Elton så han far ändå ner i rabatten och skriker för att han tycker jag är rätt klumpig. Jag kan inte säga emot honom.
Jag hade en stor lerfläck i arslet och en ömmande handled. Och möjligen en någon rodnad hudton.
Undrar hur många grannar som såg mig i alla lägenhterna i de 4 trevåningshusen som har sina fönster ut mot gården.
Men det är ändå rätt generöst av mig att bjuda dem på gratisunderhållning på lördagseftermiddagen såhär innan vi flyttar....
Vad de kommer sakna oss sen..... Eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar