torsdag 17 mars 2011

Beordrad handväska

Idag har jag varit på heldagsföreläsning i Kalmarsalen. Med handväska!
Nu skrev jag ju visserligen i förra inlägget att jag var frisk hittills, men jag förstår om ni som känner mig blir lite tveksamma när ni läser det där om väskan. Men det ligger till så här:
DEN ÄR BEORDRAD. ( ja eller i alla fall kraftigt önskad av min omgivning)
I början av veckan lyckades jag med bedriften att slarva bort tre av mina kort. Bland annat körkortet. Sigge började gråta när jag sa att jag letade efter mitt körkort eftersom han för sin inre syn såg att vi nu inte skulle kunna ta oss nånstans. Jag engagerade ungefär halva Kalmar i mitt letande, då jag ringde ett par olika ställen där jag varit och frågade om mitt körkort upphittats där, samt ringde mina föräldrar, vilka vände upp och ned på sitt hus. sen letade jag igenom bilen med det enda positiva resultatet att jag fick den något mer urstädad än tidigare. Men inget körkort.
Efter lite trilsket förbannande över mig själv, erkände jag även för mannen i huset att jag tappat mitt körkort. Han ifrågasatte då om jag inte tyckte det kunde vara en bra idè att ha nån form av plånbok eller väska eller så, eftersom det hör mer till vanligheterna att jag tappar bort mina kort, telefon, nycklar osv stup i kvarten.
Sagt och gjort. Fram med en ful väsk-jäkel. Ner med resterande kort, telefon och nyckelknippa. Iväg på föräldramöte på Eltons avdelning.
På vägen dit får jag ett sånt bildminne från något som hänt på morgonen. Elton står i hallen med en penna och en o.b. i handen. Kvitton, rabattkuponger och nåt tuggummipapper på golvet. Jag suckar, tar ifrån honom grejerna och rensa upp på golvet. Men i bilen på väg till Rinkabyholm slår mig frågan:
"varför försökte Elton trycka in en penna och en o.b i byrån i hallen? genom den lilla springan som leder in i lådan? hade han lyckats peta in något plattare och enklare där innan? 
Bäst att jag kikar i lådan när jag kommer hem......
Och så klart, när jag kommer hem, så ligger alla korten där i byrålådan.
Busunge!

Och jag lyckades inte slarva bort handväskan en enda gång, idag. Men fasen så ovan jag är med handväska. Som att klä en gris i kjol ungefär.

2 kommentarer:

  1. hihih härligt att höra att fler än jag inte är byggda för handväska. på sin höjd en liten ryggsäck

    SvaraRadera
  2. Fördelen med handväska: man behöver bara leta efter en sak. Nackdelen: man slarvar bort allt på en gång!!

    SvaraRadera