lördag 22 november 2008

bankbesök

igår var vi på bankbesök, hos den personlige bankmannen....

fonderna har ju rasat och behövde placeras om.

jag som inte kan något om sånt, gick dit och sa:

"gör nåt som är bra, jag kan inte mycket"

Lenny var med också och han sa:

"jag fattar inte det där med fonder, jag är emot det från början, de verkar bara sjunka, och man får betala när de stiger, och det är aldrig rätt läge att ta ut,,,nej det är väl bättre som jag att ha pengarna i en båt, den sjunker i alla fall inte........eller vad fan, det är ju det den gör förresten!!!! ....fast båten kan man i alla fall laga...."

"ja, du kan ju täta den med sedlar kanske", svarade jag

så nu har både Lenny och jag omplacerat våra pengar lite, och sen får man väl bara hålla tummarn att de stiger till slut.

och Lenny tecknade studentpaketet på banken också, så får han slippa några av alla onödiga avgifter man annars måste betala.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar