tisdag 25 november 2008

självförvållat HÄRJ

imorse vill Sigge ha "songer"  istället för blöja. självklart får han det.

Vinkar hejdå till pappa, som åker till "sin skola", och Sigge säger. "jag med åka min skola"... och vi gör oss iordning för att åka till förskolan.

När vi sen gör oss färdiga för att åka till "min skola", så vill Sigge fortfarande inte ha blöja. Och jag säger att då måste han först kissa på toan innan vi tar på overallen. Och visst gör han det! jätte duktig. Och hans hemska (men snälla mamma) belönar honom med ett Kalle-Anka-kex för han var så duktig.

Sen klär vi på alla kläderna, packar en kasse med lite extra byxor och sånt (för jag vet ju inte hur det kommer funka på dagis utan blöja). och går ut. tänker att det är bäst att skynda sig lite så det i alla fall inte kommer nåt kiss i overallen.

Väl ute i bilen sitter inte bilstolen fast! (Lenny körde stora bilen igår och lossade då stolen och idag tog han gula bilen för att vi skulle kunna köra stora bilen om vi skulle nånstans.) och så glömdes stolen bort.

och jag har på 2,5 år aldrig satt fast stolen, bekväm som man är har alltid Lenny gjort det (som satt fast massvis med stolar genom åren på biluthyrningen och gör det på 5 sekunder)

ringer Lenny, han berättar på telefon hur jag ska göra

Blir arg på mig själv för att jag aldrig lärt mig, och just idag när Sigge springer runt som ett skållat troll utan blöja i overallen.

Men det gick, skam den som ger sig!!

På vägen till förskolan säger jag till Sigge att han måste berätta när han kommer fram att han inte har blöja utan kalsonger. och att han måste säga till någon om han blir kissnödig..."ja" svarar han förståndigt.

väl framme, säger jag.

"vad var det nu du skulle berätta idag, Sigge?"

Sigge säger till förskolläraren

"kissat toan, fått kalle-kex"

ja, men du skulle ju berätta nåt annat.....

"har songer", säger han

Så nu håller jag tummarna att det ska gå bra utan blöja för lille sonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar