söndag 2 november 2008

Fredag-Lördag

I Fredags var jag ju på barnmorskemottagningen hela förmiddagen. Lämnade 3 rör blod för provtagning, får väl besked om en vecka. Gjorde glukosbelastning och träffade läkaren. Glukosbelastningen visade att jag låg precis på gränsvärdet, så nu måste jag passa mig för godis, läsk och för mycket frukt.......... och så blev jag fortsatt sjukskriven på halvtid till 21/12.  På kvällen var vi hos Nettan, Johan och Oliver och åt tacos. Jättegott! och trevligt. tack för en trevlig kväll!!!

Igår var Lenny och min pappa ute och fiskade på morgonen i 4 minusgrader! Och Lenny hade inte ens tjock jacka eller täckbyxor. jag hade frusit ihjäl på en kvart kan jag säga! Men han är varmblodad, min man. Sigge och jag var hemma och myste iställlet. På kvällen kom David och Karin hit. Jag hade lagat marienerad fläskfile, receptet fick jag av Nonna, hon hade lagat det till Connys och Felizias kalas förra helgen. och det var så gott så jag var tvungen att be om receptet. Och det blev faktiskt lika gott när jag lagade det själv! och så min favvo-gratäng som man gör på spisen....och vaniljglass och varma hallon till efterrätt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar