torsdag 13 november 2008

Cirkus Olin

Igår handlade familjen Olin.

Vi köpte bland annat en smal byrå att ha i hallen till mössor, vantar osv.

Väl hemma hade vi bestämt att skruva ihop byrån lite fort och sen beställa pizza för att fira lite att jag fått havandeskapspenning och att Lenny blivit godkänd på sin tenta i statsvetenskap.

Men det var lättare sagt än gjort. Det var ingen lätt byrå att skruva ihop, bruksanvisningen var rena latinen. och det var massor av delar!!!

Sigge var mer än villig att hjälpa till (kanske stjälpa till??)

Han hällde ut alla skruvar, sprang och bytte plats på alla miljoner delarna och ville gärna leka med den riktiga skruvdragaren och hammaren istället för sina egna i plast. När vi väl fått ytterhöljet något klart ville han gärna sitta inuti det medan vi byggde vidare.

Efter en tillrättavisning, en ledsen son, en kiss i byxan och en ajajaj-tramp på skruvar så gick han med på att sitta i knäet och titta på istället.

Då upptäcker vi att vi skruvat ihop en av skivorna i byrån åt fel håll!

Samtidigt ringer våra vänner Micke och Sofi och vill gärna kika in för att amma sin lilla Wilma, 8 dagar.

Lenny ger upp, sticker efter pizzor i stället för att lugna nerverna lite..

Jag sätter mig med bruksanvisningen och skruvar ihop lådorna.

Sen när Lenny kommer tillbaka så äter vi. och så kommer Micke, Sofi, Clara och lilla Wilma.

Vi äter, fikar, ammas, dricker kaffe, pratar och beundrar lilla nyförvärvet. Sigge och Clara springer runt bland all frigolit, skruvar, pluggar och ännu ej ihopskruvade delar. De hinner vända upp och ner på Sigges rum också.

Clara spelar lite på pianot, medan vi försöker prata om allt som hänt den senaste veckan. (Micke, Sofi, Clara och Wilma kom nämligen direkt från Lund där lilla Wilma opererats för sitt hjärtfel bara tre dagar gammal.)

Barnen är trötta, klockan är mycket. Clara och Wilma med föräldrar åker hem. Vi stoppar Sigge i säng. Lenny packar sin väska inför morgondagen och jag beslutar mig för att skruva ihop återstående lådor.

När Sigge somnat skruvar Lenny isär byrån igen, vänder på den felaktiga skivan, skruvar ihop den igen.

Precis när jag skruvar ihop sista lådan slinter jag med skruvdragaren och kör bitsen rätt i handen. Förbannar min dumhet, svär över att det gör ont.......

sätter sista lådan i byrån och bär ut den i hallen där vi upptäcker att den egentligen är för stor för att få plats!

Städningen får vänta tills morgondagen.......cirkus Olin rullar ner ridån för kvällen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar