tisdag 25 november 2008

glögg-bekymmer

jag älskar glögg. och vill dricka det varje kväll hela december helst. och kan gå och kolla på massa goda varianter i affärerna.

typ med hjortron, eller som nu sist hittade jag en med smak av vit choklad och lime.. det lät ju gott!

det finns ju en hel uppsjö helt enkelt.

men typ alla är ju på 2,2% alkohol.

och jag har nolltolerans vad gäller alkolhol när jag är gravid, så är det bara....

så jag har bara suckat och ställt tillbaka flaskorna och tänkt att jag får surpla saftglögg (som inte alls finns i samma massa goda varationer) hela december

men så häromkvällen kom jag på det!

Jag kan väl koka glöggen ett par minuter innan jag dricker den? då är ju de där 2,2% borta...... och den ska ju faktiskt drickas varm.

eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar