måndag 17 november 2008

överraskad!

Idag blev jag överraskad på jobbet. Vi satt och klädde på barnen i hallen. det var trångt och kallt för dörren stod öppen... vi slussade liksom ut barnen. Då kommer mina två kollegor Johanna och Per från grannavdelningen utanför dörren och kliver också in i tamburen.

Jag hinner tänka: " vad ska dom in här och göra?, det är ju trångt nog här ändå..."

sen hör jag mina andra kollegor sjunga från andra hållet:

och jag tänker

"nej, nu har jag missat att det är nån som fyller år, typiskt mig"

Sen förstod jag att det var mig dom sjöng för, fast jag minns inte vad de sjöng riktigt

och så fick jag en jättefin blomma.... för att jag ska gå på långledigt imorgon...

så gulligt........tack snälla kollegor!

och sen på eftermiddagen ringer min ena kollega, som fått åka hem under dagen pga sjuka barn och då tackar jag henne ännu en gång för blomman, då säger hon

"det var inte jättelätt att välja blomma till dig, för jag har för mig att du inte är så mycket för krusiduller och sånt där, så jag köpte en grön växt utan blommor på...".

tänk att lämna såna jobbar-kompisar, som lärt känna mig såååå väl, så dom till och med vet vilka slags blommor jag gillar....

visst är det lite sorgligt!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar