söndag 9 november 2008

Hur man vet att dopgästen inte är från Öland

Eftersom Lenny hade omtenta igår så åkte Sigge och jag ensamma till Sigges kusins Mayas dop i Borgholm på Öland.

I kyrkbänken är det inte jättelätt att få Sigge att sitta lugnt, tyst och stilla.

När kyrkklockorna ringer sätter Sigge handen bakom örat och säger

"är det låter?" , sen konstaterar han "tåget kommer!"..

högt och tydligt....

Mina föräldrar bor ju precis vid en järnvägsöverfart och han hör ju titt som tätt bommarna gå ner och plinga....nu finns det ju inte ens en järnväg på Öland, så tåget kom aldrig kan man säga.

Under resten av dopceremonin försökte jag roa Sigge med lite böcker,  lite kex och ett russinpaket...

Lite senare sitter Sigge i kyrkbänken och utbrister:

"Snygga skor jag har"....

Ja, det är inget fel på dem skorna trots att de kostade 15:- på Loppis kan man säga

Sen var det jättegod smörgåstårta och fika i samlingslokalen, och presentöppning.

Vi hade köpt en drag-dinosaurie till lilla Maya. En blå- grön.... jag är ju lite emot att allt man köper till en flicka måste vara rött eller rosa.

och jag tror att en liten tjej har minst lika kul med en blågrön leksak som en rosa..

På kvällen var vi hemma, såg en massa gamla avsnitt av Svensson, Svensson på datorn, åt god mat och möblerade om lite....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar