söndag 9 november 2008

Tisdag till Torsdag

nu när man då andats ut lite, ska jag summera veckan

Tisdags: var på specMVC för mätningar och koller. Allt ok, barnet beräknas ligga 9% över normalvikt och jag ligger utanför den understa kurvan på barnmorskans protokoll. "du är mer gravid på insidan än på utsidan så att säga" så barnmorskan.. ja så kan man ju också uttrycka det. det negativa med att vara det är att det blir ett tryck på de inre organen i kroppen, och till viss del kan det kanske påverkar hur man mår.. men allt var fint som tur var.

Onsdags: barnmorskebesök. Hbvärdet uselt, Sfmåttet uselt, men allt annat ok...skönt. barnmorskan diskuterade med mig huruvida jag tyckte att jag inte borde bli helt sjukskrivel eller inte, jag skulle fundera lite till, sa jag....på kvällen åkte Sigge och jag till  Minna, Hedda och Hugo i Nybro. Vi hade ett tag pratat om att grilla korv nån eftermiddag i skogen med barnen, men eftersom det blir mörkt så fort så stekte vi korven i Minnas kök istället. det var trevligt det också.

Torsdags. Jag var på VFU-utbildning på högskolan hela dagen. hem och vilade och på kvällen föreläsning...en intressant dag, men man var helt full i huvudet när man kom hem, efter att information.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar