måndag 24 november 2008

Fru Förvirrad ringer fel!

Igår kväll rensade jag jättemycket bland alla papper som legat och drällt.

Jag har varit dukig och satt in i pärmar, rensat ur och försökt organisera saker på ett bra sätt.

Sen idag har jag haft riktig telefon/dator-tid.

Jag har anmält mätarställning på vattenmätaren, kollat upp lite vad som gäller ang vissa av våra försäkringar mm, sökt medlemskort.

Sen skulle jag skriva ut en ny inkomstuppgift för Sigges förskola tänkte jag, skrev upp det på en postit-lapp, samtidigt som jag skulle kolla upp studentrabatter på den fasta telefonin, och anmäla ny inkomst till mitt fackförbund.

så jag sitter och skriver på en postitlapp, lägger fram faktura från Telia och Lärarförbundet och hamnar i telefonkö.

Någon svarar och jag säger:

"hej jag skulle vilja ändra inkomstuppgift"

"då ska jag koppla dig till fakturaavdelningen,"

och så NY TELEFONKÖ

sen svarar någon och jag säger återigen

"hej jag skulle vilja ändra min inkomstuppgift"

"jaha,", svara människan

"du kanske vill ha mitt personnummer", säger jag

"vad menar du egentligen att du vill göra?" säger människan,  "du vet att du har ringt till Telia va?"

"nej ursäkta, jag trodde jag hade ringt till Lärarförbundet" svarar jag. "men jag har en annan fråga till er istället då........"

och så fick jag framföra mitt egentliga ärende

SLUTSATS:När man hamnar i långa telefonköer och försöker vara effektiv under tiden är det lätt att glömma vart man egentligen ringde

Sen la jag på och ringde Lärarförbundet istället...

så nu fick jag liiite lägre avgift som kompensation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar