söndag 9 november 2008

Försäkringskassan i ett nötskal

fick besked ang min havandeskapsansökan i fredags.

NEJ, du kan inte få nåt...var summan av brevet.

Trots att jag har tunga lyft i mitt arbete så nekades jag, och trots att jag pratat med en handläggare på telefon som sagt att "halv hp borde du kunna få..",

Men alla bedömer väl olika

Och så blev jag lite besviken för det stod

"efter kontakt med din arbetsgivare XX, så fick vi informationen att det anställts en extra resurs i ditt arbetslag pga att ni har ett handikappat barn i barngruppen"

ja, men egentligen borde man nog kunna se det att den extra resursen som anställdes är JAG, eftersom det var jag som anställdes i samband med att detta barn började i barngruppen. Men ingen av oss i arbetslaget har mer ansvar än någon annan för det specifika barnet, utan tanken är just att vi ska dela. både för barnets bästa och vårt eget...

Men försäkringskassan verkar tro att det finns någon assistent anställd......

Men jag tänker inte ge mig, har till den 17 nov på mig att bråka med dem... och jag tänker va en riktig bråkstake....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar