lördag 10 oktober 2009

Att knipa efter förlossningen.... på ett annorlunda sätt!

I fredags träffade jag och mina killar Sarah och hennes barn... hon har en tjej som ska fylla tre och en liten kille som föddes i slutet av augusti.. han föddes för tidgt och är jätteliten... och det är helt sjukt att tänka att Sigge varit så liten...

Nu vägde lille Charlie, som han heter ( för övrigt ett underbart namn, tycker jag) 2700g och Sigge har ju faktiskt varit så liten (inte Elton däremot) men jag KAN INTE FÖR MITT LIV MINNAS ELLER FATTA DET!

Vi gick till en lekpak, och ännu en.. och Sigge och Annie lekte så bra. Varsin rejäl volt av varsin gunga gjorde de också..

Det var en härlig höstdag och det var så trevligt att träffa Sarah igen och prata lite... det var länge sen.

Efter lekstunden gick vi hem till Sarah och drack te/saft och åt lite frukt. Jag passade på att mata Elton också...

Och som han kräktes!

jag hade fullt sjå att hålla honom borta från de vita mattorna och kuddarna hon hade... han kräktes hejvilt, och jag hade matat honom med spagetti och köttfärssås... inte det bästa precis.

För att underlätta lite tog jag upp honom i famnen och då kräks han en jättekaskad igen,.. Reflexmässigt är jag snabb som blíxten att knipa ihop knäna, för att det inte ska landa på mattan, stolen eller golvet..

ÄR DET DET SOM MENAS MED ATT KNIPA EFTER FÖRLOSSNINGEN??

Innan jag gick hem fick jag be om en kasse att lägga två uppsättningar kläder till Elton i, min egen skjorta, ett par strumpor, overallen och skorna som han haft in vagnen ( där han också kräktes) torkade jag bara av och så fick han ha det tills vi kom hem. Åkpåsen var väl ren och nytvättad i en kvart ungefär.. Nu är den köttfärssås-kamoflauge-färgad.

Jag kände lite att jag bara flydde fältet, och drog iväg utan att plocka undan nämnvärt efter míg, det ber jag i så fall om ursäkt för! men som jag sa " jag tror jag gör dig en tjänst ju fortare jag lämnar det här placet,,ursäkta om jag inte plockat upp efter mig, eventuella rester bjuder jag på"

Sen tog jag min kasse, mina barn och mig själv endast iförd linne under jackan till matching med min kräkbeströdda jeans och gick hem - efter att Sarah fått förklara åt vilket håll jag ställt bilen...

tack snälla Sarah - det var verkligen kul att ses!

Sigge och Annie leker på lekplatsen ihop

Sarah och lille Charlie

lille sötnösen Charlie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar